• default style
  • blue style
  • green style
  • red style
  • orange style
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Client Charter & Achievements

Piagam Pelanggan & Pencapaian

No. Kenyataan
Kaedah Pengukuran Kekerapan Pelaporan
% Pencapaian PTJ
 1 Memastikan surat tawaran kemasukan pelajar baru boleh dimuat turun dari laman web UNIMAS Tiga (3) hari selepas Mesyuarat Pemilihan Bersama IPTA/KPT Setiap sesi kemasukan 100%  BPPs
        
2 Untuk memastikan semua maklumat yang relevan mengenai pelajar baru boleh dimuat turun dari laman web UNIMAS  Tiga (3) hari selepas keputusan diumumkan Setiap sesi kemasukan  100%
 3 Memastikan maklumat pendaftaran pelajar dan kursus dimaklumkan kepada pelajar Satu (1) semester lebih awal Sebelum semester bermula  80%
 4 Memastikan jadual kerja untuk proses penilaian dipatuhi oleh Fakulti / Pusat dan telah dimaklumkan  Satu (1) semester lebih awal Sebelum semester bermula  80%
 5 Untuk menjamin keputusan semester akan dimaklumkan kepada pelajar Satu (1) hari selepas kelulusan Senat Setiap semester  80%
 6 Untuk menjamin ijazah dan transkrip graduan boleh dituntut dengan serta-merta Selepas Majlis Konvokesyen Tahunan  -
 7 Untuk memastikan pelajar disediakan dengan surat pengesahan Sekurang-kurangnya satu (1) dari tarikh permohonan Tahunan  60%
 8 Memastikan maklum balas untuk permohonan selain daripada surat pengesahan Tiga (3) hari bekerja dari tarikh permohonan Tahunan  60%
 9 Memberi maklum balas kepada pelanggan Satu (1) hari atau dalam tempoh yang munasabah Tahunan 60%
 10 Untuk memastikan bahawa semua surat dan aduan diambil tindakan Tiga (3) hari atau dalam tempoh yang munasabah Tahunan 65%
 11 Memastikan kesediaan setiap sistem utama* Sekurang-kurangnya 95% jam operasi setahun  Tahunan  80% PKTMK
 12 Memberi maklum balas kepada setiap aduan atau permohonan melalui khidmat ICT Service Desk Dalam tempoh 1 jam bekerja selepas aduan atau permohonan diterima Tahunan 80%
 13 Menyelesaikan kerja-kerja baik pulih perkakasan ICT yang tidak melibatkan kebergantungan dengan pembekal Lima (5) hari bekerja  Tahunan  70%
 14 Memberi khidmat sokongan teknikal dengan tahap kepuasan Tidak kurang daripada 80  Tahunan  60%
 15 Mengadakan aktiviti perkongsian ilmu dan pendedahan ICT Sekurang-kurangnya 5 kali setahun  Tahunan  75%
 16 Memastikan maklum balas terhadap cadangan untuk pembelian sumber-sumber pengetahuan diberikan  Tiga (3) hari bekerja Tahunan  100% PKMA
 17 Memastikan semua sumber elektronik yang dilanggan boleh diakses 24 jam waktu bekerja apabila menerima notis daripada pembekal / penerbit Tahunan 100%
 18 Memastikan sekurang-kurangnya 85% daripada sumber-sumber pengetahuan yang diterima melalui pembelian boleh diakses oleh pengguna Dalam tempoh dua puluh satu (21) hingga tiga puluh (30) hari bekerja dari tarikh penerimaan dari Unit Pembangunan Sumber Ilmu Suku Tahunan 100%
 19 Memastikan setiap proses daftar masuk dan daftar keluar Buku di Kaunter Sirkulasi boleh dilakukan Satu (1) minit, tertakluk kepada ketersediaan Maklumat dan Komunikasi Sistem Teknologi  Tahunan  100%
 20 Untuk memastikan permintaan pinjaman antara perpustakaan dalaman dipenuhi    85% dipenuhi  Dua kali setahun  74.5 %
(Jan-June)
 21 Memastikan semua sumber elektronik boleh diakses  24x7 tertakluk kepada ketersediaan Maklumat dan Komunikasi Sistem Teknologi  Tahunan  100%
 22 Memastikan maklum balas kepada keperluan maklumat pelanggan disediakan  Dua (2) hari bekerja  Tahunan  100%
 23 Memastikan peserta untuk setiap sesi Literasi Maklumat berpuas hati Kepuasan 85%  Suku Tahunan  100%
24 Memastikan sekurang-kurangnya 85% daripada pelanggan berpuas hati dengan perkhidmatan dan kemudahan yang kami Kepuasan 85% Tahunan 100%
 25 Mengeluarkan keputusan permohonan Hadiah Latihan Cuti Belajar selepas mesyuarat Jawatankuasa Cuti Belajar Tujuh (7) hari  Tahunan 100% BPMI      
 26 Mengeluarkan surat tawaran penajaan kepada Staf selepas menerima makluman daripada JPA Tujuh (7) hari  Tahunan 100%
 27

Memaklumkan kelulusan permohonan pindaan syarat tajaan

Tujuh (7) hari selepas mendapat maklumbalas JPA atau selepas Mesyuarat Jwt Cuti belajar bagi tajaan di bawah UNIMAS.  Tahunan Dalam proses
 28 Menyediakan maklumat penerangan/penjelasan mengenai dasar latihan dan penajaan Empat belas (14) hari Tahunan 100%
 29 Menyediakan jawapan kepada maklum balas berkaitan penajaan dan latihan kepada yang berkenaan  Tujuh (7) hari Tahunan 100%
 30 Menguruskan bayaran biasiswa dan menyediakan kemudahan tajaan seperti Elaun, yuran dan tuntutan dalam dan luar Negara Empat belas (14) hari Tahunan 100%
 31 Menguruskan bayaran biasiswa dan menyediakan kemudahan tajaan seperti tiket penerbangan Tiga puluh (30) hari Tahunan 100%
 32 Menguruskan bayaran biasiswa dan menyediakan kemudahan tajaan seperti surat perjanjian Empat belas (14) hari  Tahunan 100%
 33 Mengeluarkan jemputan menghadiri latihan  Empat belas (14) hari sebelum latihn   Tahunan 100%
 34 Mendapatkan pencalonan peserta untuk latihan  Tiga puluh (30) hari  Tahunan 100%

Universiti Malaysia Sarawak, 94300 Kota Samarahan, Sarawak, Malaysia Telephone: +60 82581000/+60 82581388, Fax: +60 82 665 088, Email: corporate@unimas.my
Copyright © 2015 Official Portal of Universiti Malaysia Sarawak. All Rights Reserved.
Tarikh terakhir kemaskini: Khamis 28 Januari 2016.

Jom Masuk U Logo MOF Logo JPA logo Malaysian Govt Picture  MSC Logo MyIDEAS Logo 1Malaysia Logo krste myhealth
Peta Laman | Penafian | Polisi | Panduan Portal | Maklum Balas | FAQ
Paparan terbaik  menggunakan  Mozilla Firefox Version versi 3+,  Microsoft Internet Explorer Versi 9+ atau Google Chrome
Laman web ini tidak menyokong paparan dalam mobile.
Untuk sebarang pertanyaan atau komen mengenai laman web ini,
HUBUNGI :- WEBMASTER(AT)UNIMAS.MY 

Tarikh terakhir kemaskini: Khamis 28 Januari 2016.

Visitors Counter : 3141063

 

Alamat e-mel ini dilindungi daripada spambots. Anda perlukan JavaScript diaktifkan untuk memaparkannya.

alexa